لایحه تقویت امنیت سایبری در اتحادیه اروپا

به گزارش زعفران، کمیسیون اروپا لایحه جدیدی برای افزایش امنیت سایبری ارائه کرد.

لایحه تقویت امنیت سایبری در اتحادیه اروپا

براساس لایحه جدیدی که روز پنجشنبه به وسیله کمیسیون اروپا ارائه شد، شرکت های سازنده دستگاه های متصل به اینترنت، مانند رایانه ها یا برنامه های تلفن همراه، باید نقص های امنیت سایبری خود را ارزیابی نموده و آن ها را رفع نمایند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این لایحه که در نوع خود در سطح اتحادیه اروپا بی سابقه است، در حالی ارائه می گردد که افزایش تعداد حملات سایبری در کشور های عضو این اتحادیه نگران نماینده شده است.

قانون تقویت امنیت سایبری اروپا مقرر می دارد که شرکت هایی که الزامات اجباری مرتبط با امنیت سایبری را رعایت نمی نمایند ممکن است تا 15 میلیون یورو جریمه یا معادل 2.5 درصد گردش اقتصادی جهانی خود جریمه شوند.

مارگرت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اروپا و مسئول بخش دیجیتال در نهاد اجرایی اتحادیه اروپا گفت این لایحه مسئولیت را بر دوش کسانی خواهد گذاشت که باید آن را متقبل شوند یعنی شرکت هایی که محصولات اتصال به اینترنت را فراوری و به بازار عرضه می نمایند.

تیری برتون کمیسر بازار داخلی اروپا اذعان کرد که بسیاری از دستگاه ها مثل رایانه ها، تلفن ها، لوازم خانگی، وسایل کمکی مجازی، خودرو ها و اسباب بازی ها آسیب پذیر هستند. هر یک از این صد ها میلیون محصول متصل به اینترنت می توانند به عنوان دروازه ای برای حمله سایبری مورد استفاده قرار گیرند.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 570

به "لایحه تقویت امنیت سایبری در اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه تقویت امنیت سایبری در اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید