مشخصات کیا سول؛ نو ترین هاچ بک اتومات وارداتی

به گزارش زعفران، خبرنگاران- کیا سول 2023 ذاتا یک هاچ بک است اما خیلی ها آن را به خاطر ابعادش با کراس اور ها مقایسه می نمایند. اگر داشتن ابعاد بزرگ برای کیا سول یک مزیت باشد، مصرف سوخت بالا را باید یکی از نقاط ضعف نو ترین هاچ بک وارداتی به بازار بدانیم. قیمت کیا سول مدل 2023 در بازار جهانی حدود 20 هزار دلار است و با احتساب دلار 40 هزار تومانی باید حدود 800 میلیون فروخته گردد. با این وجود سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر مدل 2017 و 2018 را که رقبای فنی و مالی کیا سول محسوب می شوند، تقریبا دو برابر این رقم یعنی نزدیک یک میلیارد و 600 میلیون معامله می نمایند.

مشخصات کیا سول؛ نو ترین هاچ بک اتومات وارداتی

به گزارش خبرنگاران، کیا سول با جعبه دنده اتوماتیک وارد بازار شده است. شاید این را بتوانیم یکی از مهمترین تعیینات فنی کیا سول بدانیم و کنار آن باید به پیشرانه چهار سیلندر با حجم موتور 1.6 سی سی اشاره کنیم. این موتور می تواند نیرویی معادل 166 نیو تن متر و قدرتی به میزان 122 اسب بخار فراوری کند. سرعت کیا سول در برترین حالت ظرف 11 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و راننده کیا سول می تواند نهایتا با سرعتی معادل 177 کیلومتر بر ساعت رانندگی کند.

مصرف سوخت کیا سول در شهر و بیرون شهر به ترتیب 9.6 و 5.9 لیتر به ازای 100 کیلومتر تخمین زده می گردد و به همین دلیل مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 7.2 لیتر خواهد بود که خیلی از فعالان بازار این موضوع را یکی از نقاط ضعف کیا سول نسبت به رقبای آن می دانند. از طرفی ظرفیت باک بنزین کیا سول کمتر از 50 لیتر است.

کیا سول از نظر ابعاد و میزان جزو خودرو های هاچ بک قرار می گیرد. برای اینکه ابعاد کیا سول دستتان باشد کافی است بدانید از لحاظ طول تقریبا 20 سانتی متر و از نظر عرض حدود 15 سانتی متر بزرگتر از تیبا 2 خودمان است. همانطور که از عکس های رسمی کیا سول تعیین است، کیا سول در صندوق عقب و داخل اتاق، فضای بیشتری نسبت به اغلب خودرو های هاچ بک فعلی در بازار دارد و به همین دلیل خیلی ها کیا سول را یک مینی کراس اور می دانند. چهار متر و 100 سامتی متر میزان طول کیا سول است و عرض آن به یک متر و 75 سانتیمتر می رسد.

آپشن های کیا سول شامل نمایشگر 10.25 اینچی لمسی با مسیریاب و اضافه شدن تجهیزات ایمنی تازه به تمام تریم های آن می گردد. هشدار برخورد با عابر پیاده، دستیار تعویض خط، هشدار عدم توجه راننده، هشدار خروج از خط، دستیار نوربالا و هشدار عبور پیاده از پشت خودرو بخشی از تجهیزات ایمنی است که شرکت کیا برای مدل های سول درنظر گرفته است. چراغ های LED جلو و عقب، هشدار برخورد از جلو به همراه راهنمای اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو، گرمکن صندلی های جلو، ترمز پارک برقی و محفظه اضافه در کف صندوق عقب را هم به عنوان دیگر آپشن های کیا سول معرفی می نمایند.

قیمت کیا سول تقریبا بین 17 تا 20 هزار دلار است و در این بازه مدل هایی مثل سانگ یانگ تیوولی، رنو کپچر و نیسان جوک را رقبای فنی آن معرفی می نمایند. سانگ یانگ تیوولی از یک طرف مثل خود کیا سول یک جور مینی کرا س اوور به شمار میرود و از یک طرف دیگر به خاطر پیشرانه چهار سیلندر با حجم موتور 1.6 سی سی، از حیث فنی با کیا سول مقایسه می گردد. الان سانگ یانگ تیوولی صفر کیلومتر مدل 2018 را یک میلیارد و 600 میلیون معامله می نمایند و بابت سانگ یانگ تیوولی مونتاژ با موتور توربو حدود دو میلیارد رد و بد می گردد. رنو کپچر به عنوان یک شاسی بلند فرانسوی یا به زعم بعضی از فعالان بازار یکی از کرا س اور های جمع وجور بازار است و آن را هم می توانیم یکی دیگر از رقبای فنی کیا سول بدانیم که البته مصرف سوخت کمتری دارد. این یکی را هم الان نزدیک یک میلیارد و 600 میلیون تومان خرید و فروش می نمایند که این رقم بابت مدل های 2017 رنو کپچر دست به دست می گردد.

تعیینات کیا سول 2023 در یک نگاه

پیشرانه

چهار سیلندر

حجم موتور

1.6 سی سی

حداگثر گشتاور خروجی

166 نیو تن متر

حداگثر توان خروجی

122 اسب بخار

حداکثر سرعت

177 کیلومتربرساعت

شتاب صفر تا 100

11 ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

7.2 لیتر به ازای 100 کیلومتر

حجم باک

48 لیتر

منبع: فرارو
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 625

به "مشخصات کیا سول؛ نو ترین هاچ بک اتومات وارداتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات کیا سول؛ نو ترین هاچ بک اتومات وارداتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید