مودم ثابت 4G مقرون به صرفه قیمتی که سرعتی بهتر از بعضی مودم های همراه گران قیمت 4.5G دارد

به گزارش زعفران، بعضی اوقات برای داشتن اینترنت سریع تر و آنتن دهی بهتر، دائما دنبال مودم های رده بالا و گران قیمت هستیم؛ در حالی که بعضی مودم های خوش قیمت و رده میانه نیز جوابگوی احتیاج ما هستند و لزوما خرید یک مودم گران قیمت به معنای سرعت بیشتر یا آنتن دهی بهتر نیست.

مودم ثابت 4G مقرون به صرفه قیمتی که سرعتی بهتر از بعضی مودم های همراه گران قیمت 4.5G دارد

در مودم های ثابت 4G LTE می توان از چند مودم مقرون به صرفه قیمت ولی با عملکرد خوب نام برد که بعضی اوقات کارایی در حد مودم های 4.5G دارند. به عنوان مثال، مودم تی پی لینک MR200 این گونه است. شما با مودم MR200 می توانید در بدترین حالت سرعت اینترنتی بالای 20 مگابیت را داشته باشید؛ چون قدرت گیرندگی آنتن های خارجی آن بالا است.

مودم ثابت 4G دیگری که در بازار قیمت نسبتا خوبی بین 1.300 تا 1.500 میلیون تومان دارد ولی باز به شما سرعت و گیرندگی آنتن رضایت نماینده ای می دهد؛ مودم دی لینک DWR-M920 است.

مشخصات مودم دی لینک DWR-M920

دی لینک DWR-M920 یک مودم ثابت در رده LTE Cat 4 با وای فای تک بانده N300 و دو آنتن خارجی LTE با قدرت 5 دسی بل است. روی این مودم پردازنده ای 1 گیگاهرتز از شرکت مارول نشسته است و دارای 128 مگابیت حافظه و 8 مگابیت فلش است.

حداکثر سرعت اینترنت موبایل این مودم به 150 مگابیت و حداکثر سرعت وای فای آن به 300 مگابیت می رسد. اما در عمل شما می توانید حداکثر سرعت اینترنتی 50 الی 60 مگابیت از این مودم روی وای فای بگیرید.

شما چهار آنتن خارجی LTE این مودم با قدرت 5 دسی بل را مشاهده می کنید که دارای دو آنتن خارجی وای فای باز هم با قدرت 5 دسی بل است و در مجموع 4 آنتن دارد. همین 4 آنتن مزیت بزرگی برای مودم دی لینک DWR-M920 شده است؛ چون هم گیرندگی سیگنال موبایل خوبی پیدا می نماید و هم می تواند وای فای معقولی برای خانه های کوچک بدهد..

یک مزیت دیگر این مودم ثابت، داشتن 3 درگاه شبکه اترنت LAN صد مگابیتی و یک درگاه WAN صد مگابیتی است تا با خیال راحت بتوانید تلویزیون، لپ تاپ، پی سی و دستگاه های دیگر را با کابل شبکه به مودم و اینترنت وصل کنید.

یک کلید ریست، یک کلید WPS، یک جک آداپتور برق، یک کلید پاور و یک شیار سیم کارت هم روی این مودم در دسترس شما است. همان طور که می دانید، مودم های رومیزی و ثابت با باتری کار نمی نمایند و احتیاج به اتصال دائمی به برق شهری دارند.

باندهای فرکانسی مودم دی لینک DWR-M920

از نظر پشتیبانی از فرکانس های رادیویی نیز باید گفت که مودم DWR-M920 کاملا آنلاک است و می توانید سیم کارت هر اپراتوری را روی آن قرار دهید. از باندهای : B1/B3/B7/B8/B20/B28 در 4G LTE و از باندهای B38/40/41 در TDD پشتیبانی می نماید که برای ما کاربران ایرانی به این معنا است که می توانیم به شبکه های موبایل 4G و 4.5G و 3G اپراتورها وصل شویم ولی از باندهای فرکانسی TD-LTE پشتیبانی نمی نماید.

ورودی برق این مودم نیز یک آداپتور 12 ولت با 1 آمپر است که یک استاندارد رایج در میان مودم های ثابت بوده و شما به راحتی می توانید برای آن کابل مبدل AC به DC پیدا کنید.

در بعضی سایت ها و فروشگاه ها، نوشته شده که این مودم از ADSL پشتیبانی می نماید ولی در واقع این طور نیست و اصلا سوکت تلفن ثابت ندارد که بخواهید کابل تلفن ثابت خانه را به مودم وصل کنید. آن چیزی که پشتیبانی از اینترنت ADSL به وسیله مودم دی لینک M920 گفته می گردد؛ در واقع اتصال مودم ADSL به درگاه WAN این مودم و اشتراک گذاری اینترنت ثابت روی وای فای است.

معمولا پنل کاربری مودم های ثابت کامل و بی نقص است و شبیه به مودم های ADSL و VDSL، مملو از ابزار و امکانات و پیکربندی های مختلف است. پنل کاربری تحت وب مودم M920 نیز تقریبا کامل است و اگرچه به پای پنل کاربری مودم های هواوی و ایسوس نمی رسد ولی به شما اجازه می دهد باند فرکانسی را انتخاب و قفل کنید؛ وی پی ان روی مودم نصب و تنظیم کنید و بتوانید کنترل کاملی روی ارتباطات بی سیم دستگاه داشته باشید.

مودم ثابت ایده آلی برای اتصال به اینترنت موبایل

در مجموع و برای نتیجه گیری باید بگوییم به نسبت قیمت حدود 1 میلیون و 300 هزار تومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان، مودم ثابت 4G ایده آلی برای کاربران معمولی است.

اگر می خواهید در خانه یا محل کار از اینترنت موبایل بهره ببرید و احتیاجی به مودم جیبی ندارید؛ پیشنهاد می کنیم این مودم رومیزی را بخرید و به راحتی در خانه و با اتصال دو سه دستگاه به مودم M920، از اینترنت موبایل لذت ببرید. تنها مشکل این مودم شاید هزینه زیاد خرید بسته های اینترنت موبایل باشد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 409

به "مودم ثابت 4G مقرون به صرفه قیمتی که سرعتی بهتر از بعضی مودم های همراه گران قیمت 4.5G دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مودم ثابت 4G مقرون به صرفه قیمتی که سرعتی بهتر از بعضی مودم های همراه گران قیمت 4.5G دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید