پاسخ به چند سوال متداول در خصوص پیش ساخته چوبی

به گزارش زعفران، به سازه های آماده که طراحی و ساخت آن ها با بهره گیری از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها اجرا شده و قابلیت جابه جایی دارند، خانه پیش ساخته گفته می گردد. اجزای این پیش ساخته ها به محل احداث خانه منتقل شده و سپس در همان مکان مونتاژ و آماده استفاده می شوند . انواع سازه پیش ساخته عبارتند از خانه پی وی سی، خانه ال اس اف، خانه ساندویچ پانل و خانه پیش ساخته چوبی. از بین این سازه های پیش ساخته، پیش ساخته چوبی به علت مزایای بی شمارش از محبوبیت بیشتری برخوردار است. پیش ساخته چوبی یک روش بسیار مدرن برای ساخت خانه های مسکونی و ویلاهای باکیفیت، مستحکم و بادوام می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع پیش ساخته چوبی تا سرانجام این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم به چند سوال متدوال درمورد پیش ساخته های چوبی پاسخ بدهیم .

پاسخ به چند سوال متداول در خصوص پیش ساخته چوبی

پیش ساخته چوبی چیست؟

پیش ساخته چوبی قطعاتی ساخته شده از جنس چوب است که برای ساختن خانه های چوبی پایدار و بادوام کاربرد دارد. فراوری این پیش ساخته ها در ابعاد و مقدار هایی است که قابلیت انتقال آن ها راحت باشد. خانه های چوبی در سبک های کلاسیک، مینیمال، مدرن و غیره ساخته می شوند و هر یک از سبک ها دارای مزایای منحصر به فرد هستند. این سازه های با کیفیت و کارآمد به تازگی در بین ایرانیان هواداران زیادی پیدا نموده اند، اما در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا بیش از صد سال قدمت دارند. در کارخانه های سازنده پیش ساخته های چوبی قوانین دقیق و بسیار سخت گیرانه ای درباره نحوه ساخت و بالا بودن کیفیت محصولات وجود دارد. محصولات این نوع کارخانه ها در کمترین زمان، در برترین سطح کیفیت و با به صرفه ترین هزینه ها ساخته می شوند.

چه نوع آب و هوایی برای ساخت خانه پیش ساخته چوبی مناسب است؟

یکی مهمترین سؤال هایی که در خصوص پیش ساخته چوبی در فکر بیشتر افراد نقش می بندد، این است گه آیا در همه شرایط آب و هوایی می توان از این پیش ساخته ها استفاده کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که بله، این نوع پیش ساخته ها برای تمام شرایط آب و هوایی مانند آب و هوای مرطوب و معتدل شمال کشور یا هوای سرد و کوهستانی غرب کشور مناسب است . خانه های چوبی برای فضای باز فراوری می شوند و شرکت های سازنده با توجه به نوع آب و هوای منطقه از پوشش های رنگی مناسب با همان آب و هوا برای چوب ها استفاده می نمایند که به مرور زمان شاهد آسیب دیدگی و کاهش کیفیت آن ها نباشید.

مقاومت پیش ساخته چوبی در مقابل آتش سوزی و زلزله چقدر است؟

از آنجایی که این پیش ساخته ها از جنس چوب ساخته می شوند، بنابراین نسبت به متریال های دیگر وزن کمتری دارند. در بحث زلزله هم سبک بودن مصالح به کار رفته در ساختمان یک شاخص بسیار مهم است . هر چقدر ساختمان سبک تر باشد، بهتر می تواند در برابر ارتعاشات حاصل از زلزله مقاوم باشد و استحکام خود را حفظ کند. به همین علت مقاومت ساختمان های چوبی با اتصال اصولی در برابر زلزله از ساختمان های فلزی و بتنی بیشتر است. در رابطه با آتش سوزی هم کارخانه های فراورینماینده انواع پیش ساخته چوبی آن ها را پس از رنگ آمیزی با مواد مخصوص ضد حریق پوشش می دهند. به همین علت در مقابل آتش سوزی هم مقاومت بالایی دارند.

قیمت خانه پیش ساخته چوبی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت انواع پیش ساخته چوبی با توجه به جنس چوب به کار رفته در ساخت آن ها فرق دارد. البته عوامل دیگری مانند هزینه طراحی، تعداد هزینه حمل و نقل، طبقات، ابعاد و عرض دیوارها، لوله کشی، نوع کلید پریزهای به کار رفته، جنس پنجره ها، جنس درب ها، کابینت های به کار رفته، جنس کفپوش، لوازم داخلی و غیره در قیمت خانه های چوبی تأثیرگذار هستند. با توجه به نوسانات ارز، محاسبه قیمت چوب های وارداتی طبق قیمت روز بازار انجام می گردد . شما می توانید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، متریال مورد نظر خود را برای ساخت خانه چوبی انتخاب کنید.

چرا خانه های پیش ساخته چوبی از خانه های بتنی برتر هستند؟

خانه های چوبی مزایای زیادی دارند و به همین علت هواداران آن ها نسبت به خانه های بتنی بیشتر است. این مزایا عبارتند از سریع بودن مراحل ساخت و ساز، سرعت بیشتر در بازگشت سرمایه نسبت به سازه های بتنی، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش اسراف مصالح مختلف، مقاومت بالای اسکلت چوبی، مقاومت در برابر زلزله و آتش سوزی، پایین بودن هزینه نگهداری، صرفه جویی در انرژی، مقاومت بالا در برابر حشرات، قارچ ها و موریانه ها، قیمت مناسب، عمر مفید طولانی، کاهش هزینه های سرمایشی و گرمایشی و غیره.

برای گرفتن جواز شهرداری پیش ساخته چوبی چه باید کرد؟

مانند تمام ساختمان ها برای ساخت خانه چوبی هم باید از شهرداری مجوز بگیرید. برای گرفتن جواز شهرداری پیش ساخته چوبی ابتدا باید به شهرداری درخواست کتبی ارائه دهید و مدارک مورد احتیاج مانند سند مالکیت و غیره را تکمیل کنید. پس از پرداخت هزینه های اولیه تمام بدهی های مالیاتی آن را هم بپردازید. در مرحله بعد مامور شهرداری از زمین بازدید می نماید و اجازه تهیه نقشه را به مالک می دهد. مراحل گرفتن جواز شهرداری پیش ساخته چوبی بعد از تائید نقشه و تکمیل فرم های مورد احتیاج به خاتمه می رسد.

خرید پیش ساخته چوبی از شرکت آرتمن ارتان پاسارگارد

اگر قصد ساخت ویلا و خانه چوبی را دارید به سایت مجموعه آرتمن ارتان پاسارگارد با آدرس اینترنتی http://wooden-villa.com مراجعه کنید. این مجموعه با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در زمینه ساخت ویلا های مدرن و لوکس چوبی با طراحی های بسیار زیبا در ابعاد مختلف و با بالاترین سرعت، توانسته رضایت تمام مشتریان خود را جلب کند. مجموعه آرتمن در کشورهایی مانند ایتالیا، آمریکا، آلمان و بیشتر شهرهای ایران در حال فعالیت و ارائه خدمات است. بالا بودن سرعت آماده سازی پیش ساخته ها مهمترین ویژگی منحصربه فرد آرتمن می باشد و آن را از فراورینمایندگان دیگر متمایز نموده است.

منبع: اتاق
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 232

به "پاسخ به چند سوال متداول در خصوص پیش ساخته چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به چند سوال متداول در خصوص پیش ساخته چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید