چگونه در کمتر از 5 دقیقه بخوابیم؟

به گزارش زعفران، دانشمندان روشی را توسعه داده اند که باعث می گردد پس از رفتن به رختخواب، در کمتر از 5 دقیقه به خواب عمیق فرو روید.

چگونه در کمتر از 5 دقیقه بخوابیم؟

به گزارش به نقل از العالم، دکتر اندرو ویل متخصص پزشکی تلفیقی در دانشگاه آریزونا، تکنیک تنفس 4-7-8 را توسعه داده و از آن به اسم آرام بخش طبیعی برای سیستم عصبی یاد می نماید که می تواند در هر زمان به ویژه شب هنگام برای پاکسازی فکر مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر ویل گفت که این تکنیک اگر به طور مرتب تمرین گردد، می تواند به بعضی از افراد یاری کند تا در مدت زمان کوتاه تری بخوابند.

تکنیک های تنفس طوری طراحی شده اند که بدن را در حالت آرامش عمیق قرار دهند. الگو های خاصی که شامل نگه داشتن نفس برای مدتی است به بدن اجازه می دهد تا سطح اکسیژن را دوباره پر کند.

تمرینات آرامش بخش هم به تعادل مجدد بدن یاری می نماید. این امر به ویژه در صورتی مفید است که از بی خوابی رنج می برید، زیرا نگران آن هستید که در طول روز چه اتفاقی افتاده است یا فردا چه اتفاقی می افتد و افکار و نگرانی ها می تواند مانع استراحت خوب همه ما گردد.

تکنیک 4-7-8 فکر و بدن را مجبور می نماید تا به جای اینکه ترس های خود را هنگام خوابیدن مجدد در شب نشان دهند، بر تنظیم تنفس تمرکز نمایند. پزشکان ادعا می نمایند که این تکنیک می تواند قلب تپنده و اعصاب استرس زا را آرام کند.

چگونه این تمرین را انجام دهیم؟

برای تمرین تنفس 4-7-8 هنگام کوشش برای خواب، دراز کشیدن برترین راه است. اگر می خواهید این تکنیک را در طول روز تمرین کنید، مکانی آرام و راحت برای نشستن پیدا کنید.

با قرار دادن نوک زبان بر روی سقف دهان، خود را برای این تمرین آماده کنید. در طول دوره آموزش باید زبان خود را سر جای خود نگه دارید. وقتی بعضی از افراد لب خود را نگه می دارند، بازدم در طول 4-7-8 نفس راحت تر است.

تمام مراحل زیر باید در یک چرخه تنفس انجام گردد:

ابتدا بگذارید لب های شما از هم جدا شوند. به طور کامل صدای نفس خود را بیرون دهید.

در مرحله بعد، لب های خود را ببندید و در حالی که در فکر خود تا چهار عدد شمارش می کنید، بی سر و صدا به وسیله بینی خود تنفس کنید.

سپس، به مدت هفت ثانیه، نفس خود را حبس کنید.

هشت ثانیه به وسیله دهان نفس بکشید.

وقتی دوباره نفس می کشید، چرخه جدیدی از تنفس آغاز می گردد. این الگو را چهار بار کامل تمرین کنید تا به شما یاری کند سریع بخوابید.

یک مطالعه تازه در مجله Health Science Journal بعضی از مزایای بالقوه تکنیک های تنفس عمیق مانند کاهش خستگی و اضطراب و کاهش فشار خون را تعیین نموده است.

این مطالعه نشان می دهد که شش هفته پرانایاما (تمرین تنظیم تنفس) ممکن است تأثیر مثبتی بر کاهش ضربان قلب فرد داشته باشد و باعث گردد سریعتر بخوابد.

با گذشت زمان و با تمرین مکرر، دکتر ویل شرح داد که تکنیک 4-7-8 می تواند به سیستم ایمنی بدن شما یاری نموده و سایر مسائل سلامتی، از جمله فشار خون بالا، افسردگی و اضطراب را سرکوب کند.

خوابی آرام و دلنشین با چند راه چاره ساده

چرا باید قبل از خواب جواهرات خود را درآورید!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 229

به "چگونه در کمتر از 5 دقیقه بخوابیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در کمتر از 5 دقیقه بخوابیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید