تورهای چین: چین همجوشی هسته ای خورشید را شبیه سازی می نماید

به گزارش زعفران، به گزارش خبرنگاران به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، این مخروط ها که به کوچکی نوک مداد هستند، انتهای باریکی دارند که به سمت یکدیگر هستند و پلاسمای هیدروژن را منتشر می نمایند. هنگامیکه دو جریان گاز داغ در زمان و مکان مناسب برخورد می نمایند، همجوشی هسته ای به وجود می آید. این فرایند در نهایت منبعی برای انرژی پاک و بی انتها فراهم می نماید.

تورهای چین: چین همجوشی هسته ای خورشید را شبیه سازی می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دولت چین طی 6 سال بودجه ای یک میلیارد یوانی در این پروژه هزینه می نماید. به همین دلیل ژانگ ژی و همکارانش در انستیتوفیزیک متعلق به آموزشگاه علوم چین از اواخر تابستان آزمایش های بی سابقه ای در واحد لیزر شنگوانگII را شروع نموده اند.

پژوهشگران تا به امروز 3 تست انجام داده اند و قرار است یک آزمایش دیگر ماه آینده انجام دهند. البته در این راه با چالش های بی سابقه ای روبرو شدند. اما نتایج اولیه نشان می دهد نظریه مذکور کارآمد است. بخشی از یافته ها هفته گذشته در ژورنال Acta Physica Sinica منتشر شده اند.

ژی در این باره می گوید: هدف ما دستیابی به همجوشی ماندگار است. می توان مخروط ها را به طور انبوه فراوری کرد و مانند گلوله در ماشینی واقع شده است که می چرخد مانند مسلسل گاتلینگ اشعه پرتاب می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 323

به "تورهای چین: چین همجوشی هسته ای خورشید را شبیه سازی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: چین همجوشی هسته ای خورشید را شبیه سازی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید