4 دمنوش معجزه گر برای بیماران مبتلا به امیکرون

به گزارش زعفران، مبتلایان به امیکرون می توانند با مصرف برخی از دمنوش های گیاهی، توان ایمنی بدن خود را بهبود بخشند.

4 دمنوش معجزه گر برای بیماران مبتلا به امیکرون

خبرنگاران - نوشیدنی و دمنوش ها می توانند به تقویت ایمنی بدن یاری نمایند تا بدن شما قدرت مبارزه با عوامل بیماری زای خارجی را افزایش دهد.

در دو سال گذشته، ما آموخته ایم که مبارزه با ویروس کووید 19 تنها با افزایش سیستم ایمنی بدن ممکن است. از آن جایی که نوع نو کووید، یعنی امیکرون نسبت به قبلی هشدار دهنده تر به نظر می رسد؛ تقویت سیستم ایمنی بدن کاملاً ضروری شده است. برای دستیابی به همین هدف، استفاده از گیاهان خانگی و یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و متنوع راه خوبی به نظر می رسد.

استفاده از شیر و زردچوبه که به شیر طلایی معروف است، بسیار مهم است. زردچوبه خود به تنهایی در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا می نماید. اعتقاد بر آن است که زردچوبه یک ضد التهاب قوی است.

به گفته دکتر جیمر دوک که بیش از 700 مطالعه را آنالیز نموده است؛ زردچوبه به خوبی از بسیاری دارو های تجویز شده برای انواع بیماری های جان فرسا و مزمن بهتر عمل نموده و هیچ عوارض قابل توجهی نداشته است.

همیشه در خاطر داشته باشید که زردچوبه را به میزان متعادل مصرف کنید. مصرف بیش از میزان زردچوبه عوارض جبران ناپذیری بر بدن دارد.

مصرف چای گیاهی یا جوشانده کده برای ایمنی بهتر تاکید می گردد. می توان آن را از ریحان، دارچین، فلفل سیاه، زنجبیل خشک و کشمش تهیه کرد. می توانید آن را یک یا دو بار در روز، همراه با آب لیموی تازه برای طعم بهتر میل کنید.

زنجبیل که به عنوان یک تقویت نماینده قوی ایمنی در نظر گرفته می گردد. ترکیبی منحصر به فرد که بهزیستی و انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد. این ترکیب مولکول های آنتی اکسیدان و فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدانی که از بدن فرد محافظت می نمایند را افزایش می دهد.

زنجبیل برای اثر گرمایش استفاده می گردد. زنجبیل دمای بدن را افزایش می دهد که اگر از سرماخوردگی رنج می برید، ایده آل است. می توان از آن برای عفونت های گلو و برای برطرف احتقان در سینوزیت استفاده کرد.

با این نوشیدنی ساده می توانید دستگاه گوارش خود را پاکسازی نموده و ایمنی بدن را بهبود ببخشید. تنها چیزی که احتیاج دارید، چهار فنجان پاپایای رسیده پوست کنده و بدون دانه است. مخلوط را به وسیله یک الک توری ریز در یک پارچ یا ظرف شیشه ای بزرگ صاف کنید. یک و نیم فنجان آب پرتقال تازه و نصف فنجان آب لیموترش را اضافه کنید. یک و نیم فنجان دیگر نیز آب اضافه کنید.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 484

به "4 دمنوش معجزه گر برای بیماران مبتلا به امیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 دمنوش معجزه گر برای بیماران مبتلا به امیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید