9 گیاه آپارتمانی محبوب که برای سگ تان سمی هستند!

به گزارش زعفران، گیاهان آپارتمانی اغلب می توانند برای سگ شما خطرناک یا سمی باشند. ممکن است با تماشا گیاه آپارتمانی عزیزتان که به وسیله سگ تان تکه پاره شده عصبانی شوید، اما درواقع این اتفاق باید شما را برای سلامت سگ تان نگران کند.

9 گیاه آپارتمانی محبوب که برای سگ تان سمی هستند!

اگر نگران سلامتی سگ دلبندتان هستید، از این 9 گیاه بر حذر باشید!

1- فیکوس برگ انجیری

Fiddle Leaf Fig (Ficus lyrata)

برای این خبر بد متاسفم اما فیکوس برگ انجیری محبوب یکی از گیاهانی است که اگر به وسیله سگ تان بلعیده گردد می تواند او را مسموم کند. جویدن شاخ و برگ برگ انجیری می تواند علائم دردناکی از جمله تحریک پوست و علائم گوارشی برای حیوان ایجاد کند. اگر سگ شما مستعد جویدن گیاهان است، این درختچه را به خانه خود نیاورید.

2- فیلودندرون

Philodendron (Philodendron bipinnatifidum)

فیلودندرون یک جنس بزرگ از گیاهان استوایی است که به علت شاخ و برگ های خیره نماینده و سهولت مراقبت در بین نگهدارندگان گیاهان خانگی محبوب هستند. در حالی که لمس فیلودندرون ها بی ضرر است، اما اگر بلعیده شوند هم برای سگ ها و هم برای گربه ها سمی هستند.

3- زاموفیلیا

ZZ Plant (Zamioculcas zamiifolia)

گونه های زاموفیلیا در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا نموده اند، تا حدی به این علت که می توانند تقریباً در تاریکی کامل زنده بمانند و در نتیجه برای نگهداری در آپارتمان عالی هستند. متاسفانه این گیاه زیبا هم برای سگ ها و هم برای گربه ها سمی است و در صورت جویده شدن می توانند علائمی مانند استفراغ و اسهال ایجاد نمایند.

4- آلوئه ورا

Aloe Vera (Aloe barbadensis miller)

آلوئه ورا، که کاربردهای دارویی مفید زیادی برای انسان دارد، اگر به وسیله سگ تان بلعیده گردد به طور متناقضی می تواند کاملا سمی باشد! همانطور که گفتیم در حالی که آلوئه ورا برای انسان کاملا بی ضرر است، در صورت بلعیده شدن، برای سگ تان سمی است و علائمی مانند بی حالی، استفراغ و مسائل گوارشی ایجاد می نماید.

5- پرنده بهشتی

Bird of Paradise (Strelitzia reginae)

پرنده بهشتی از گیاهان آپارتمانی گرمسیری بومی آفریقای جنوبی است. جالب اینجاست که زیبا ترین قسمت گیاه پرنده بهشتی، که همان گل گیاه است، سمی ترین قسمت آن است. از علائم مسمومیت سگ ها با گیاه پرنده بهشتی می توان به تحریک دستگاه گوارش و در نتیجه حالت تهوع و استفراغ و بعلاوه خواب آلودگی اشاره نمود.

6- دیفن باخیا

Dumb Cane (Dieffenbachia)

دیفن باخیا گیاه باشکوهی است اما اگر بلعیده گردد هم برای گربه و هم برای سگ تان سمی است. علائم مسمومیت با دیفن باخیا شامل تحریک و تورم دهان، ترشح بیش از حد آب دهان، استفراغ و مشکل در تنفس است.

7- سیکاس

Sago Palm (Cycas revoluta)

این گیاه که بومی منطقه ها گرمسیری ژاپن است هم برای انسان و هم برای حیوانات بسیار سمی است و در صورت بلعیدن باعث نارسایی کبد و حتی مرگ می گردد. علائم اولیه مسمومیت با نخل سیکاس شامل استفراغ، اسهال و تشنج است.

8- اسپاتی فیلوم

Peace Lily (Spathiphyllum)

این گیاه گرمسیری که با گل های سفید و برگ های تیره و براقش شناخته می گردد، گیاه آپارتمانی فوق العاده ای است اما متأسفانه هم برای سگ ها و هم برای گربه ها سمی است. لمس اسپاتی فیلوم باعث تحریک، و در صورت بلعیده شدن باعث استفراغ در حیوانات می گردد.

9- آلوکازیا

Alocasia (Alocasia macrorrhizos)

آلوکازیا می تواند گیاه سختگیری باشد. به نور، آب و رطوبت کافی احتیاج دارد، اما برگ های خیره نماینده اش خستگی نگهداری را از تن تان درمی برد. این گیاه حاوی کریستال های اگزالات کلسیم است که آن را برای سگ ها، گربه ها و حتی انسان ها سمی می نماید و در صورت بلعیده شدن می تواند باعث تحریک دهان، سوزش لب ها و دهان، تورم، استفراغ و اشکال در بلع و تنفس گردد.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 26 اسفند 1401 بروزرسانی: 26 اسفند 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 653

به "9 گیاه آپارتمانی محبوب که برای سگ تان سمی هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 گیاه آپارتمانی محبوب که برای سگ تان سمی هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید