آمریکا 55 مقام آمریکای مرکزی را در لیست افراد متهم به فساد قرار داد

به گزارش زعفران، در حالی که از زمان روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تنها بعضی موانع فیزیکی در جهت مهاجرت حذف شده، وزارت امور خارجه این کشور با ادعای حمایت از مردم کشور های آمریکای مرکزی و حل بحران مهاجرت، لیست اسامی 55 مقام این منطقه را منتشر نموده که به فساد یا تضعیف دموکراسی متهم هستند.

آمریکا 55 مقام آمریکای مرکزی را در لیست افراد متهم به فساد قرار داد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری افه اسپانیا، وزارت امور خارجه آمریکا لیست اسامی 55 مقام سابق کشور های آمریکای مرکزی را به اتهام فساد منتشر کرد که در این میان نام پورفیریو پِپه لوبو رئیس جمهوری سابق هندوراس و همسرش دیده می گردد.

این لیست شامل افرادی است که طبق گفته های آمریکا، در السالوادور، گواتمالا و هندوراس، کشور هایی که به اصطلاح مثلث شاقتصادی آمریکای مرکزی را تشکیل می دهند و دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به ویژه برای جلوگیری از مهاجرت های غیر قانونی بر آن ها تمرکز نموده است، به فساد یا تضعیف دموکراسی متهم هستند.

به نوشته افه، بایدن، مقابله با فساد و پیشبرد برنامه های توسعه در کشور های مثلث شاقتصادی را به نام بخشی از راهبرد خود برای جلوگیری از مهاجرت های نامنظم در پیش گرفته است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد هدف از انتشار این لیست، حمایت از مردم این کشور ها و کوشش برای ایجاد منطقه ای دموکراتیک است.

این 55 مقام آمریکای مرکزی که 14 نفر از السالوادور، 20 نفر از گواتمالا و 21 نفر از هندوراس هستند، قادر به دریافت ویزا سفر به آمریکا نبوده و از ورود به این کشور هم منع می شوند.

با وجود اتهامات فساد اقتصادی وارده از سوی دادگاه نیویورک به خوان اورلاندو اِرناندز رئیس جمهوری هندوراس و نایب بوکله رئیس جمهوری السالوادور که از سوی واشنگتن به گرایش روزافزون به روابط با چین، رقیب آمریکا متهم هستند، اما نام این دو در لیست اخیر آمریکا دیده نمی گردد.

ریکاردو زونیگا، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور کشور های مثلث شاقتصادی هم با بیان اینکه اسامی نام برده بر اساس اطلاعات و آنالیز های دقیق اعلام شده است، گفت این تنها لیست اولیه بوده و اسامی تازه در آینده منتشر می گردد.

تارنمای تحلیلی پراجکت سیندیکیت پیش از روی کار آمدن بایدن در گزارشی نوشت: اکثریت مهاجران غیر قانونی که با عبور از مرز های جنوبی ایالات متحده وارد این کشور می شوند از سه کشور السالوادور، گواتمالا و هندوراس هستند که بی تردید این مثلث شاقتصادی آمریکای مرکزی مورد توجه دولت آینده بایدن خواهند بود.

به نوشته این تارنمای تحقیقاتی، دولت ترامپ در سال 2019 با هدف تحت فشار گذاشتن این سه کشور در مهار جریان مهاجرت و تغییر سیاست های مرزی در حالی نسبت به مسدود کردن یاری 450 میلیون دلاری به این منطقه اقدام کرد که در پی آن شماری از برنامه های رشد و توسعه لغو شده و نا تمام ماند.

یکی از مسائل مهم آمریکا در سال های اخیر و بویژه در زمان دولت ترامپ، افزایش سیل مهاجران از مرز های جنوبی به داخل این کشور بوده است.

از سوی دیگر، دولت بایدن اگرچه بعضی موانع فیزیکی در راستا مهاجرت به آمریکا در مرز های جنوبی را برچیده، اما به نظر نمی رسد این اقدام، به معنای نرمش دولت تازه واشنگتن در برابر مهاجران باشد.

به نوشته رویترز، بایدن اگر چه کوشش نموده تا سیاست های همتای سلف خود دونالد ترامپ در زمینه مهاجرت را معکوس کند، اما در ماه های اخیر سیاست اخراج، همچنان در صدر تدابیر اعمال شده کاخ سفید علیه مهاجران بوده است.

دولت بایدن هر چند به طور علنی دلیل این رویکرد را مسئله مهار و کنترل شیوع ویروس کرونا نام نموده، اما تا کنون داده های علمی برای حمایت از این توجیه ارائه ننموده است. تصمیمی که حتی بسیاری از کارشناسان بهداشتی با آن مخالفند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 144

به "آمریکا 55 مقام آمریکای مرکزی را در لیست افراد متهم به فساد قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 55 مقام آمریکای مرکزی را در لیست افراد متهم به فساد قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید