جو بایدن اعضای ناتو را برای پرداخت سهمیه اقتصادی تحت فشار می گذارد

به گزارش زعفران، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در حالی که واشنگتن در راستای سیاست اعمال فشار حداکثری بر مسکو سایر متحدان ناتو را به افزایش بودجه نظامی ترغیب و به نوعی وادار می نماید، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت که جو بایدن قرار است در نشست آینده ناتو که هفته آینده برگزار می گردد، بر اهمیت تسهیم وظایف و مسئولیتها در این ائتلاف نظامی و همچنین مشارکت متحدان در تأمین بودجه رزمایش ها و عملیات های آن به طور ویژه تأکید کند.

جو بایدن اعضای ناتو را برای پرداخت سهمیه اقتصادی تحت فشار می گذارد

این در حالی است که اوایل هفته آینده بایدن برای ملاقات با متحدان و شرکای ایالات متحده و همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به اروپا سفر خواهد نمود، اما پیش از ترک واشنگتن وی میزبان ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در کاخ سفید خواهد بود.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز آدینه در مورد خلاصه موضوعات این نشست دوجانبه و همچنین نشست آینده ناتو گفت که محورهای نشست ناتو شامل تقویت امنیت فراآتلانتیکی در مواجهه با چالشهای برخاسته از جانب چین و روسیه و همچنین پرداختن به تهدیدهایی همچون تهدیدهای سایبری و تغییرات اقلیمی همزمان با کوشش برای تضمین تقسیم منصفانه تر مسئولیت میان متحدان خواهد بود.

در همین ارتباط، استولتنبرگ پیش از این در مصاحبه با یک رسانه دولتی نروژ گفته بودند که صرف منابع اقتصادی بیشتر به همراه یکدیگر نشاندهنده قدرت پایبندی ما ذیل ماده 5 و همچنین تعهد ما به دفاع از یکدیگر است. این امر همچنین به توزیع منصفانه تر بار مسئولیتها یاری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 110

به "جو بایدن اعضای ناتو را برای پرداخت سهمیه اقتصادی تحت فشار می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن اعضای ناتو را برای پرداخت سهمیه اقتصادی تحت فشار می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید