اروپا: لبنان در لبه پرتگاه است

به گزارش زعفران، ایسنا نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت این اتحادیه قصد یاری بیشتری به لبنان را که با بحران مالی هولناکی روبرو است، دارد.

اروپا: لبنان در لبه پرتگاه است

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی بر لزوم تسریع در فرایند اصلاحات در لبنان تأکید کرد و گفت: ما تمایل و توانایی یاری بیشتر به لبنان را داریم. بحرانی که لبنان با آن روبرو است به دلیل عوامل داخلی است نه خارجی. بحران مالی لبنان هولناک است.

وی گفت: باید دولت لبنان تشکیل گردد و اصلاحات مطلوب به شکل فوری اتخاذ گردد. لبنان در لبه پرتگاه است و نمی توان زمان بیشتری را از دست داد.

او که امروز (شنبه 19 ژوئن) به بیروت سفر نموده پس از ملاقات با میشل عون، رئیس جمهور لبنان، در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که در ملاقات با عون ضمن ابراز هم بستگی با ملت و ارتش لبنان نسبت به شرایط این کشور ابراز نگرانی نموده است.

وی اضافه نمود که اتحادیه اروپا آماده برعهده گرفتن نقش در حمایت مستقیم ملت لبنان است و از رهبران سیاسی لبنان خواست که مسئولیت خود را بر عهده بگیرند و در این کشور دولت تشکیل دهند.

بورل تأثیر منفی آوارگان در لبنان را تکذیب کرد و گفت: بحران در لبنان به دلیل عملکرد بد است نه به دلیل وجود آوارگان. در سایه عدم توافق با صندوق بین المللی پول نمی توان به لبنان یاری کرد.

درباره احتمال تحریم مقامات لبنانی هم بورل گفت که پیشنهادهایی درباره تحریم بعضی سران سیاسی لبنان روی میز است اما اتحادیه اروپا امیدوار است که مجبور به استفاده از این گزینه نباشد.

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که دلیل بحران لبنان سوءمدیریت و نه وجود پناهندگان خارجی و اضافه نمود که مسائل لبنان داخلی است و منشأ خارجی ندارد.

بورل گفت که قابل درک نیست که با گذشت 9 ماه از استعفای دولت، در این کشور دولت تازه ای بر سر کار نیامده باشد و اضافه نمود اگر بحران لبنان حل نگردد اتحادیه اروپا سراغ مسیرهای دیگری خواهد رفت.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 165

به "اروپا: لبنان در لبه پرتگاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا: لبنان در لبه پرتگاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید