اطلاعات بیشتری از کنسول مخصوص استریم ایکس باکس منتشر شد

به گزارش زعفران، حدود چند سال است که شایعه ساخت یک کنسول مقرون به صرفه قیمت با تمرکز روی گیمینگ ابری به وسیله مایکروسافت، وجود دارد. تقریباً مشابه چیزی که با کروم کست (Chromecast) و استیدیا (Stadia) است. اولین اشاره به آن هم پروژه هوبارت (Hobart) نام داشت. حال یک نام تازه یعنی کی استون (Keystone) در فهرست سیستم عامل های مایکروسافت نمایان شده است. همین باعث شده که رسانه به ساخت این دستگاه بیشتر مطمئن گردد.

اطلاعات بیشتری از کنسول مخصوص استریم ایکس باکس منتشر شد

حال دیگر می توان با اطمینان گفت که مایکروسافت به زودی یک دستگاه کوچک برای استریم بازی ها عرضه خواهد نمود. این دستگاه با گیم پس و سیستم گیمینگ ابری کار خواهد نمود. البته مایکروسافت درحال امتحان کردن چندین نمونه کوچک از آن است. طبق چیزی که گفته شده، برای مقرون به صرفه بودن این دستگاه، از سخت افزار ضعیف در آن استفاده شده است. با اینحال احتیاج به زمان بیشتر برای پخته شدن دارد. یکی از سخنگوهای مایکروسافت در بیانیه ای گفت:

طبق چیزی که گفته شده، کی استون حدود چند سال است که در حال ساخت است. مایکروسافت نیز در کوشش است تا محصول خود را نهایی کند. به طور کلی کی استون یک نسخه کوچک شده از سیستم عامل ایکس باکس یا ویندوز را اجرا خواهد نمود. به علت اینکه نام کی استون نیز در فهرست سیستم عامل های مایکروسافت بود.

استفاده از ویندوز یا سیستم عامل مخصوص مایکروسافت، به این شرکت اجازه خواهد داد تا از سیستم های استریم دیگر خود نیز استفاده کند. هنوز معین نیست که در چه زمانی این کنسول کوچک عرضه و معرفی خواهد شد. البته رویداد ایکس باکس و بتسدا در 22 خرداد برگزار خواهد شد. به همین علت امکان دارد در آن معرفی گردد.

هدف اصلی مایکروسافت توسعه گیم پس است. این سیستم به شدت مالی و بهینه بوده و به همین علت استقبال زیادی هم از آن شد. حال عرضه چنین کنسولی یک قدم کاملاً درست در این جهت است. با عرضه این کنسول کوچک گیم پس در دسترس افراد بیشتری قرار خواهد گرفت.

منبع: WindowsCentral.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 517

به "اطلاعات بیشتری از کنسول مخصوص استریم ایکس باکس منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات بیشتری از کنسول مخصوص استریم ایکس باکس منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید