حیوانات عجیب و غریب برای بچه ها

به گزارش زعفران، اگر تصمیم گرفته اید برای فرزندتان حیوان شگفت انگیزی خریداری کنید، باید به چند نکته توجه کنید! این حیوان باید بی خطر، دستی و مهربان باشد. 7 حیوانی که به شما معرفی می کنیم تمام این خصوصیات را دارند و به علاوه بسیار خارق العاده اند!

حیوانات عجیب و غریب برای بچه ها

مانند هر حیوان دیگری که برای بچه ها می خرید، باید مراقب رابطه بین این حیوانات و کودکتان باشید و خود را آماده کنید تا به احتیاجهای اولیه حیوان هم برسید چون شاید بچه ها خیلی به این احتیاجها توجه نداشته باشند و تنها به فکر بازی کردن با حیوان باشند. بعلاوه بسیار مهم است که به کودکتان آموزش دهید بعد از بازی با حیوان، دستش را بشوید تا از بیمار شدنش پیشگیری کند.

1- خوکچه هندی

موافق: این حیوان معمولا آرام و رام است، دستی است و به ندرت گاز می گیرد. این حیوان به سادگی روتینی که برایش معین می کنید را یاد خواهد گرفت و به آن واکنش نشان می دهد، که این برای کودکتان مجذوب نماینده خواهد بود! این حیوان در طول شب و روز فعال است، درست مانند بچه ها که همواره فعال و پر انرژی هستند، پس همدم خوبی برای کودکتان می گردد.

مخالف: درست است که خوکچه هندی نسبتا خوش بنیه و قوی است، اما ضروری است که او را به آرامی و مهربانی در دست بگیرد. این حیوان را باید به صورت جفت بخرید و در فضای بزرگی نگهداری اش کنید. این حیوان به غذای تازه و سالم احتیاج دارد تا ویتامین C مورد احتیاجش را دریافت کند.

2- موش ها

موافق: این حیوان به عنوان حیوان خانگی اجتماعی و بسیار باهوشی شناخته می گردد. موش ها به راحتی رام می شوند و به آسانی گاز نمی گیرند. از دیگر جوندگان بزرگ تر، با وفا تر و دستی تر هستند. اگر چه موش ها شب ها فعال هستند اما تمایل خواهند داشت خودشان را با برنامه زندگی شما هماهنگ تر نمایند.

مخالف: اگرچه این موش ها را می توان به راحتی در دست گرفت اما بهتر است این کار را با لطافت انجام دهید. این حیوان ممکن است زمانی که در حال گشت و گذار است با ادرار خود محل را علامت گذاری کند! حتی ممکن است این کار را بر روی دست شما انجام دهد (میزان ادرار کم است اما ممکن است بچه ها را آزار دهد). موش ها هم باید به صورت جفت نگهداری شوند و به قفس بزرگی احتیاج دارند.

3- همستر

موافق: به فضای زیادی احتیاج ندارد و می تواند تنها هم نگهداری گردد. همسترها عموما با اندکی صبر و بردباری رام می شوند.

مخالف: اما نکته بدی که راجع به آنها وجود دارد این است که شب ها فعالیت می نمایند و خودشان را با برنامه زندگی شما آدابته نمی نمایند. پس ممکن است زمانی که بچه ها می خواهند با آنها بازی نمایند خواب آلود باشند. متاسفانه همستری خواب آلود، بیشتر تمایل به گاز گرفتن دارد!

4- موش صحرایی

موافق: این موش می تواند کاملا رام شما گردد. این موش ها موجوداتی اجتماعی هستند پس باید آنها را به صورت جفت یا گروهی نگه داشت. اگر حیوان تان خیلی دستی هم نشده و نمی توانید او را در دست بگیرید، تنها دیدن کردن بازی و شیطنت او هم لذت بخش است. این موش ها نسبت به دیگر جوندگان فعالیت بیشتری در روز دارند.

مخالف: رام کردن آنها احتیاجمند صبر نسبتا زیادی است. بعلاوه باید بسیار مراقب باشید کودکتان این موش را از دمش بلند نکند!

5- موش خانگی

موافق: نگهداری از این موش ها آسان است و احتیاج به فضای زیادی هم ندارد. یک گروه موش ماده با خوشحالی در کنار هم زندگی می نمایند و با بازی هایی که می نمایند شما را سرگرم می سازند!

مخالف: این موش ها بسیار سریع، چابک و بی وفا هستند، پس شاید برای بچه ها سخت باشد آنها را در دست بگیرند. در نتیجه، برای بیشتر بچه ها، این موش ها تنها برای نگاه کردن هستند و بیشتر آنها هم شب فعال اند!

6- مارمولک خانگی پلنگی

موافق: پیدا کردن این مارمولک ها بسیار آسان است و یکی از آسان ترین نگهداری ها را در بین خزندگان دارند. این حیوان بسیار رام است و در صورتی که او را آرام و نرم نگه دارید می توان آن را در دست حمل کرد. یک جفت از این مارمولک ها می توانند در تنگ کوچکی نگه داشته شوند.

مخالف: اگر چه آنها به نوع خاصی از لامپ یو وی احتیاج ندارند، اما هنوز شرایط خاصی برای تنگ شان می طلبند. اگر چه می توان این مارمولک را در دست نگه داشت اما آنها به میزان حیوانات پستاندار به این کار راغب نیستند!

7- سوسک هیسینگ ماداگاسکار

موافق: این حیوان یکی از کم توقع ترین (شاید حتی کم توقع ترین!) حیوان خانگی است، که این موضوع آنها را به حیوانی مناسب برای بچه ها تبدیل می نماید. این سوسک ها آنقدر بزرگ هستند که بتوان آنها را در دست نگه داشت و کاملا هم رام می شوند. آنها اصلا به توجه شما احتیاج ندارند!

مخالف: آنها سوسک هستند، پس معین است که خیلی ناز و بقلی نیستند! خیلی فعال نیستند و مانند پستانداران به کارهای شما واکنش نشان نمی دهند، اما هنوز هم خصایصی دارند که آنها را خواستنی کند!

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 546

به "حیوانات عجیب و غریب برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیوانات عجیب و غریب برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید