راه اندازی سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان

به گزارش زعفران، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از راه اندازی سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان برای استفاده جمعیت عمومی خبر داد.

راه اندازی سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، آقای دکتر احمد حاجبی گفت: سامانه خود مراقبتی در حوزه سلامت روان برای استفاده جمعیت عمومی راه اندازی شده است و همه افراد هم اکنون می توانند بدون ذکر مشخصات هویتی، با مراجعه به این پایگاه از خدمات برخط این سامانه در حوزه سلامت روان استفاده کنند.

وی افزود: مردم کشور ما نیز همانند تمامی کشور های جهان با مسائل و مسائل همه گیری کرونا روبرو بوده و علاوه بر مسائل و عوارض اجتماعی و اقتصادی که این بیماری تحمیل کرده است، با آسیب های روانی زیادی نیز مانند استرس، اضطراب، ترس از مرگ خود و عزیزان، افسردگی، و وسواس نیز روبرو بوده اند.

وی ادامه داد: از این رو حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مدت با همکاری سایر بخش های نظام سلامت تلاش وافری در راستای پاسخ به نیاز های سلامت روان جمعیت عمومی و ارائه خدمت به گروه های در معرض خطر بالاتر کرده است.

آقای دکتر حاجبی بیان نمود: سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان ذیل پایگاه اینترنتی salamat.gov.ir راه اندازی شده است. همه افراد هم اکنون می توانند بدون ذکر مشخصات هویتی، با مراجعه به این پایگاه و انتخاب گزینه خودارزیابی روانشناختی در سمت چپ و پایین صفحه، به سؤالات ده گانه غربالگری در حوزه سلامت روان پاسخ داده و از سامانه بازخورد دریافت کنند.

وی افزود: در بخش های بعدی، محتوای آموزشی خودمراقبتی در حوزه سلامت روان و فهرست مراکز خدمات جامع سلامت نیز گنجانده شده است. افراد می توانند ضمن مطالعه محتوای آموزشی، در صورت نیاز با استفاده از سامانه، به جستجوی مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت خود پرداخته و برای دریافت خدمات سلامت روان از پزشکان و کارشناسان سلامت روان در نظام مراقبت های بهداشتی اولیه کمک بگیرند.

آقای دکتر حاجبی در خاتمه در خصوص رویکرد اصلی دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد حوزه معاونت بهداشت گفت: با وجود محدودیت های ایجاد شده، سعی بر این بوده است که خدمات حوزه سلامت روان از طرق دیگر به دست گیرندگان خدمت برسد. یکی از اقتضائات شرایط فعلی این است که افراد متناسب با سطح سواد سلامت خود بتوانند به فراگیری مطالبی برای خودمراقبتی در حوزه سلامت روان بپردازند، این مهم با راه اندازی این سامانه محقق شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 80

به "راه اندازی سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید