طرز تهیه کیک موز و گردو با و بدون فر با پف عالی

به گزارش زعفران، کیک و یک لیوان شربت توت فرنگی خنک برترین بهانه برای عبور از روزهای گرم تابستان هستند پس چه بهتر که آن را در وعده صبحانه یا عصرانه خود قرار دهید. این خوراکی خوشمزه و هوس برانگیز که در دنیای شیرینی پزی صدها دستور از آن وجود دارد همواره هواداران کوچک و بزرگ خود را داشته است. کیک اسفنجی پرتقالی، کیک هویج یا کیک شکلاتی نمونه ای از صدها دستور متنوع است که آن را در کتاب کاله آورده ایم. حال شما در این مطلب طرز تهیه کیک موز و گردو را می توانید بخوانید و آن را با پف عالی با و بدون فر درست کنید.

طرز تهیه کیک موز و گردو با و بدون فر با پف عالی

مواد لازم برای تهیه کیک موز و گردو

  • آرد همه منظوره یک و سه چهارم فنجان
  • موز خردشده دو عدد
  • گردو خردشده سه چهارم فنجان
  • تخم مرغ بزرگ دو عدد
  • ماست یک دوم فنجان
  • روغن نباتی یک دوم فنجان
  • شکر یک فنجان
  • جوش شیرین یک قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر سه چهارم قاشق چای خوری
  • نمک یک چهارم قاشق چای خوری
  • وانیل یک قاشق چای خوری

طرز تهیه گیگ موز و گردو

1. مواد خشک را آماده کنید

کیک موز و گردو یکی از مقوی ترین کیک ها است که بچه ها برای خوردن آن سرو دست می شنمایند. پس در اولین مرحله از طرز تهیه کیک موز و گردو به سراغ فر بروید. فر را با دمای 177 درجه سانتی گراد روشن نموده تا برای پخت کیک آماده گردد. همچون دیگر دستورهای پخت کیک اسفنجی، قالب گرد 20 سانتی متری خود را با کمی روغن چرب و کاغذ روغنی داخل آن پهن کنید. آرد و بیکینگ پودر را جداگانه سه بار الک کنید تا آرد سبک گردد. آن را به همراه نمک، شکر و جوش شیرین داخل یک کاسه مناسب بریزید. آن ها را با یکدیگر خوب مخلوط کنید.

2. مواد خشک و تر را مخلوط کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه کیک موز و گردو باید به سراغ مواد تر بروید. تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب بشکنید. آن ها را آنقدر هم بزنید تا از لختگی بیرون بیایند. در ادامه ماست و روغن را هم اضافه کنید. مواد را با هم زن برقی و به مدت 2 دقیقه با سرعت تند هم بزنید. در آخر دو عدد موز خردشده را هم اضافه و با هم زن برقی مخلوط شان کنید. حال مواد خشک را به همراه گردوی خردشده به مواد تر اضافه کنید. مایه کیک را مجدد 30 ثانیه دیگر هم بزنید. برای طعم بهتر کیک تان می توانید گردوها را برای چند دقیقه تفت داده سپس استفاده شان کنید. شما اگر در پی دسری با طعم تازه هستید، می توانید طرز تهیه پات موز و ماست را خوانده و برای بچه ها دلبندتان درست کنید.

3. کیک موز و گردو را در فر بگذارید

در سومین مرحله از طرز تهیه کیک موز و گردو باید مایه کیک را داخل قالب بریزید. قالب کیک را دو بار روی زمین بزنید تا حباب های اضافه آن از بین برود. روی آن را با یاری کفگیر یا لیسک صاف نموده و مابقی گردوهای خرد شده را روی مایه بریزید. حال قالب را برای 50 تا 60 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 177 درجه سانتی گراد بگذارید تا بپزد. در آخر که روی کیک طلایی شد و مایه ای به خلال چوبی نچسبید، آن را بیرون بیاورید و روی توری سیمی بگذارید. کیک تان آماده است آن را با گردو و موز حلقه شده تزئین و سرو کنید. شما در کنار کیک تان اسموتی خوشمزه تابستانی هم می توانید برای عزیزان تان سرو کنید.

نکات تکمیلی پخت کیک موز و گردو

با توجه به هواداران کوچک و بزرگ کیک احتیاج است که مراحل پخت آن را با دقت پیش ببرید. برای پف عالی این کیک مقوی و عدم دردسر در پخت آن می توانید نکات تکمیلی گفته شده در پایین را بخوانید.

طرز تهیه کیک موز و گرد بدون فر

در طرز تهیه کیک موز و گردو بدون فر احتیاج به قابلمه نچسب یا تفلون دارید. کف آن را خوب چرب کنید. قابلمه را روی شعله پخش کن با حرارت ملایم بگذارید تا خوب گرم گردد. مایه کیک را طبق دستور گفته شده در بالا آماده کنید. کمی از مایه کیک موز را داخل قابلمه بریزید. حال روی مایه کیک تان کمی گردو خرد شده بریزید. مابقی مایه کیک را بریزید. در قابلمه را با یک دم کنی پوشیده و روی آن بگذارید. شما برای پخت آن در قابلمه به یک ساعت و نیم زمان احتیاج دارید. در نهایت بعد از پخت و خنک شدن آن را از قابلمه بیرون بیاورید. پیشنهاد ما به شما درست کردن مربا موز برای وعده صبحانه یا فیلینگ کیک هایتان است.

استفاده از ماست در تهیه کیک موز

در طرز تهیه کیک موز و گردو در استفاده از ماست باید نهایت دقت را به کار بگیرید. شما باید با انواع ماست آشنا باشید تا بتوانید برترین آن را انتخاب کنید. در دستور تهیه کیک معمولا از ماست های سفت، غلیظ و شیرین مانند ماست یونانی استفاده می نمایند که هنگام پیش بردن مراحل پخت کیک آب نندازند و بافت کیک را از بین نبرد.

استفاده از موز

موز رسیده و له برترین انتخاب برای تهیه کیک موز و گردو است به این خاطرکه منجر به لطافت و نرمی کیک می گردد. شما در دستور این کیک می توانید پوره موز را هم جایگزین موزهای خردشده کنید. با این حال دقت داشته باشید که تنها مقدار یک فنجان از موز له شده بهره ببرید تا کیک تان خیس و مرطوب نگردد. در آخر اگر به موز رسیده دسترسی نداشتید باید آن ها را خرد نموده و در سینی قرار دهید. سینی فر را برای هشت تا 10 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد داخل فر بگذارید تا کمی سیاه شوند. در نهایت با خنک شدن موزها، آن را به خمیر اضافه کنید. شما اگر به اندازه زیادی موز خریدید به راحتی می توانید با خواندن مطلب برترین روش فریز کردن موز، آن ها را تا سه ماه در فریزر خود داشته باشید.

پخت کیک موز و گردو

طرز تهیه کیک موز راحت تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید اما احتیاج است که قبل از آغاز تمامی مواد را به درستی مقدار بگیرید چراکه عدم رعایت مقدار ها منجر به خشکی کیک می گردد. نکته دیگر آن که هنگام پیش بردن مراحل پخت به این نکته توجه داشت بیش از هم زدن مایه کیک یا پخت به از دست رفتن آب و رطوبت آن یاری می نماید. در نتیجه کیک تان خشک و لاستیکی خواهد شد. از درست کردن دسر بیسکویت پتی بور و موز غافل نشوید.

فرورفتگی کیک موز

مهمترین علت فرورفتگی کیک موز، پخت بیش از حد آن در فر یا قابلمه است که علاوه بر خشک شدن کیک، پف آن هم می خوابد. علت دیگر پف نکردن کیک و فرورفتگی را می توان در تاریخ انقضای بیکینگ پودر و وانیل جست و جو کرد.

روش نگه داری کیک موز و گردو

نگه داری کیک موز و گردو بسیار حساس است به ویژه اگر از فیلینگ خامه استفاده نموده باشید. شما بعد از پخت و سرو کیک، با گذاشتن آن در یک ظرف دربسته، می توانید تا چهار روز آن را در دمای محیط نگه داری کنید. شما اگر از فراستینگ یا خامه برای تزئین یا فیلینگ استفاده نموده اید باید آن را تا سه روز مصرف کنید. برای نگه داری کیک در فریزر باید آن را دو لایه پلاستیک یا سلوفن بپیچید و در یک پلاستیک زیپ دار بگذارید. پلاستیک را داخل یک ظرف دردار بگذارید تا کیک را بتوانید برای سه ماه در فریزر بگذارید. یک شب قبل از سرو آن را بیرون آورده و در دمای محیط بگذارید.

فراستینگ روی کیک موز

کیک موز به علت استفاده از موز و گردو دستوری مشابه کیک تولد دارد چراکه می توانید آن را فیلینگ نموده و از فراستینگ برای تزئین آن بهره ببرید. شما برای فراستینگ این کیک هوس برانگیز احتیاج به کره، پنیر خامه ای، وانیل و شکر دارید. پنیرخامه ای و کره را با هم زن برقی با سرعت میانه 2 دقیقه هم بزنید سپس وانیل و شکر را اضافه و هم بزنید. حال باید مایه ای صاف و کرم رنگ داشته باشید که می توانید با کفگیر روی کیک موزی تان بمالید. در نهایت با گردو های خردشده و برش هایی از موز و دیگر میوه ها آن را تزئین کنید. شما برای دورهمی هایتان پودینگ موز هم می توانید به راحتی درست نموده و از میهمانانتان پذیرایی کنید.

تزئین و سرو کیک موز

کیک موز و گردو را راحت تر از آن چه که فکرش را بکنید می توانید تزئین کنید. اولین راه استفاده از برش های موز و دیگر میوه ها به همراه لعاب روی کیک است. شما در روشی دیگر می توانید از سس شکلاتی، سس کارامل یا خامه بهره ببرید. شما بعد از تزئین کیک آن را می توانید به همراه چای یا قهوه سرو کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 14 خرداد 1403 بروزرسانی: 14 خرداد 1403 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 742

به "طرز تهیه کیک موز و گردو با و بدون فر با پف عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک موز و گردو با و بدون فر با پف عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید