کوکی گردویی یک عصرانه خوشمزه

به گزارش زعفران، خبرنگاران : طرز تهیه کوکی گردویی را رد یان فیلم مشاهده کنید.

کوکی گردویی یک عصرانه خوشمزه

شیرینی جات از تنوع زیادی برخوردارند.

به گزارش خبرنگاران، همتی، کارشناس شیرینی پزی، طرز تهیه کوکی گردویی که شیرینی بسیار خوشمزه است را در یک برنامه تلویزیونی، آموزش داد.

در فیلم زیر، طرز تهیه کوکی گردویی را مشاهده می کنید.

کوکی گردویی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه می باشد که همزمان با رسیدن گردو تازه می توانید این کوکی ها را تهیه کنید. کوکی نوعی کیک کوچک نازک و شیرین تعریف می گردد. در هر کشوری واژه جداگانه برای کوکی دارد مثلا در انگلستان و استرالیا به کوکی، بیسکویت گفته می گردد آلمانی ها نیز به کوکی keks می گویند.

همواره ما ایرانی طبق سنت خود در هر فصل با توجه به میوه آن غذاها و شیرینی های مخصوص آن فصل را تهیه می کنیم مثلا در تابستان با گیلاس انواع کیک ها و غذاها را تهیه می کنیم حالا در پاییز با رسیدن گردوی تازه با توجه به سردی هوا در این فصل ها و طبع گرم گردو توصیه می گردد از مصرف آن غافل نشوید. از خواص گردو داشتن اسید فولیک، تقویت سیستم ایمنی بدن، کنترل وزن از دیگر خواص گردو است.

مواد لازم برای تهیه کوکی گردویی

روغن صاف یا کره 75 گرم

پودر قند 100 گرم

روغن مایع 25 گرم

تخم مرغ کوچک 2 عدد

وانیل 1/8 ق چایخوری

ماست یا شیر 1/4پیمانه

بیکینگ پودر 1/2 ق چایخوری

پودر کاکائو 2 قاشق سوپخوری

آرد 2 پیمانه

گردو خرد شده 1/2 پیمانه

کشمش پلویی 50 گرم

نمک یک پنس

طرز تهیه کوکی گردویی و کشمشی

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا فر را روشن نموده و بمدت 15 دقیقه در دمای 180 قرار می دهیم. تمام مواد گفته شده در دستور را 1 ساعت قبل روی میز کار بگذارید تا هم دمای محیط گردد. آرد و نمک را مخلوط و سه بار الک کنید. گردو ها را نیز به میزان دلخواه خرد کنید. کشمش را با مقداری آب خیس کنید سپس آبکشی نموده و روی دستمال نم گیر قرار دهید تا خشک گردد.

مرحله دوم : همزدن روغن

روغن جامد یا کره را داخل کاسه همزن ریخته و پودر قند را اضافه می کنیم و بمدت 5 الی 6 دقیقه خوب با تندترین دور همزن بزنید تا کرم رنگ و حجیم گردد حتما در حین هم زدن با یاری لیسک دورگیری کنید که تمام مواد هم بخورد سپس روغن مایع را افزوده و دوباره برای 1 دقیقه دیگر هم می زنیم.

مرحله سوم : افزودن ماست و تخم مرغ

بعد از همزدن روغن مایع تخم مرغ ها را دانه دانه افزوده و با افزودن هر کدام 1 دقیقه دیگر هم بزنید. همزمان با اضافه کردن تخم مرغ آخر وانیل را اضافه کنید و سپس بیکینگ پودر و ماست و پودر کاکائو الک شده را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد هم بزنید.

مرحله چهارم : تهیه مایه کوکی

در پایان آرد الک شده را طی 3 مرحله به موادمون اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی خوب هم بزنید ممکن است 2 ق بیشتر یا کمتر آرد بخواهد تا خمیر مطلوبی حاصل گردد سپس کشمش و گردوی خرد شده را نیز افزوده و هم بزنید.

مرحله پنجم : پخت کوکی گردویی

سینی فر را چرب نموده کاغذ روغنی انداخته سپس می توانید با دست کوکی را برداشته و گرد کنید و روی سینی فر قرار دهید یا به یاری اسکوپ بستنی شکل بدهید یا مواد را داخل قیف بدون ماسوره ریخته و پایپ کنید. کوکی گردویی را به مدت 25 دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با 170 درجه قرار می دهیم تا پخته و پف کند سپس از فر خارج نموده و کمی که از روی حرارت افتاد از روی کاغذ روغنی جدا کنید و همراه با چای میل کنید. نوش جان

منبع: رکنا
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 290

به "کوکی گردویی یک عصرانه خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوکی گردویی یک عصرانه خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید