معرفی استادیوم کالینینگراد ، از استادیوم های جام جهانی روسیه

به گزارش زعفران، اگر از علاقمندان پرشور فوتبال هستید و اخبار مربوط به جام جهانی فوتبال 2018 در روسیه را دنبال می کنید، حتما با خبر هستید که این دوره، بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال است که از تاریخ چهاردهم ژوئن 2018 تا پانزدهم ژوئیه 2018 در این کشور برگزار می شود و اولین جام جهانی فوتبال در تاریخ است که در اروپای شرقی برگزار می شود. جام جهانی فوتبال 2018 روسیه ، اهمیت ویژه ای برای مردم کشور ما دارد، زیرا به علت نزدیکی این کشور به کشورمان و نیز فرمان ولادمیر پوتین برای عدم لزوم تهیه ویزا برای تماشاگران جام، برترین فرصت مردم کشور ما برای سفر به روسیه و تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی خواهد بود. همانطور که می دانید در این تورنمت، مجموعا 64 مسابقه در 12 استادیوم و 11 شهر برگزار خواهد شد. ملاقات فینال جام جهانی نیز در تاریخ پانزدهم ژوئیه 2018 در استادیوم لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد و سپس قهرمان این دوره از جام جهانی به جام کنفدراسیون ها 2021 صعود خواهد نمود. جام جهانی 2018 روسیه، آنچنان پر اهمیت است که کشور روسیه برای میزبانی هر چه بهتر و باشکوه تر آن، تدابیر بسیار ویژه ای اندیشیده و هزینه های هنگفتی صرف بازسازی استادیوم های قدیمی و ساخت استادیوم های مدرن و گران قیمت کرده است. در سری مطالب ویژه خبرنگاران به مناسبت این جام، به معرفی استادیوم های جام جهانی و ارائه اطلاعات مفید در خصوص مکان های گردشگری اطراف آنها می پردازیم. متن پیش رو، مطلبی در توصیف استادیوم های جام جهانی روسیه در شهر زیبای کالینینگراد روسیه می باشد؛ پیشنهاد می کنیم مطالب دیگر در خصوص سایر استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه را نیز بخوانید.

معرفی استادیوم کالینینگراد ، از استادیوم های جام جهانی روسیه

استادیوم کالینینگراد

استادیوم کالینینگراد Kaliningrad Stadium، یکی از استادیوم های جام جهانی روسیه، یک استادیوم فوتبال در شهر کالینینگراد روسیه است. این استادیوم که ساخت آن در سال 2015 شروع شده، قرار است یکی از استادیوم های جام جهانی فوتبال 2018 در روسیه باشد.

مشخصات

استادیوم کالینینگراد Kaliningrad Stadium که با عنوان آرنا بالتیکا Arena Baltika نیز خوانده می شود، یک استادیوم تازه در دست ساخت در شهر کالینینگراد روسیه است که یکی از محل های برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی سال 2018 در روسیه خواهد بود و بعد از اتمام جام جهانی، به استادیوم خانگی تیم اف سی بالتیکا FC Baltika که هم اکنون در استادیوم کوچک بالتیکا Baltika Stadium بازی می نماید تبدیل خواهد شد. ساخت استادیوم کالینینگراد Kaliningrad Stadium از ماه سپتامبر سال 2015 شروع شده است که باعث می شود آخرین استادیوم آماده برای جام جهانی فوتبال روسیه باشد. تاخیر در انجام این پروژه، به سبب مسائل مالی و ورشگستگی شرکت بر عهده گیرنده طراحی این مجموعه می باشد. برای مثال، در ابتدا برای ظرفیت 45 هزار نفر و یک سقف متحرک برنامه ریزی شده بود؛ اما به دلیل مسائل ذکر شده، طراحی ساده تر و تعبیه تنها 35000 صندلی جایگزین طرح قبلی شد. در اواسط سال 2016، بیشتر قسمت های طبقه زیرین استادیوم ساخته شد و پروژه ساخت طبقه های بالاتر شروع گشت. بنابراین پیش بینی می شود که این استادیوم تا اواخر سال 2017 تکمیل شود.

استادیوم کالینینگراد Kaliningrad Stadium در مرکز شهر کالینینگراد، روی جزیره Oktyabrsky و کنار رودخانه پرگولا Pregola ساخته شده است. این استادیوم در فاصله کمتر از دو کیلومتری کلیسای جامع Konigsberg Cathedral و فاصله کمتر از سه کیلومتری ایستگاه مرکزی قطار واقع شده است. در طول مسابقات جام جهانی، استادیوم کالینینگراد Kaliningrad Stadium قرار است میزبان چهار مسابقه دور مقدماتی باشد.

چگونه خود را به استادیوم و شهر کالینینگراد برسانیم !؟

برای رسیدن به شهر کالینینگراد، راه های هوایی، زمینی و دریایی متفاوتی وجود دارد. برای مثال، در عرض یک ساعت می توان با هواپیما از مسکو به کالینینگراد پرواز نمود. برای رسیدن به این شهر با قطار یا خودرو، می بایست از خاک دو کشور بلاروس و لیتوانی، عبور کرد. در ضمن این شهر که غربی ترین شهر روسیه به شمار می رود، به وسیله راه آهن به سراسر اروپا، متصل است. رسیدن به این شهر، از راه دریایی نیز آسان است. بدین گونه که می توانید با کشتی های مسافربری، خود را از شهر سن پیترزبورگ یا کشورهای اسکاندیناوی، به کالینینگراد برسانید. و در آخر این که، زمانی که به این شهر رسیدید، به آسانی می توانید استادیوم زیبای کالینینگراد را پیدا کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 618

به "معرفی استادیوم کالینینگراد ، از استادیوم های جام جهانی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی استادیوم کالینینگراد ، از استادیوم های جام جهانی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید