مقاله: چگونه اتاق ها را عایق صدا کنیم؟

به گزارش زعفران، فواصل بین پنجره و درهای اتاق یکی از عواملی است که باعث ورود صدا می گردد. برای اینکه اتاق را عایق صوتی کنیم باید این درزها را بپوشانیم، برای این منظور می توانید از درزگیرهای پلاستیکی موجود در بازار بهره ببرید. بخش دیگه ای که باید پوشش دهید پایین درب هاست، زیرا از زیر درب نیز صدا وارد اتاق می گردد. برای این کار نیز می توانید از پوششی پلاستیکی استفاده و اگر هم پوشش پلاستیکی نبود می توانید از یک تکه چوب با اندازه مناسب برای پوشش آن بهره ببرید.

مقاله: چگونه اتاق ها را عایق صدا کنیم؟

شاید فکر کنید که با عایق صوتی کردن خانه خود فقط از شر صداها خلاص می شوید، اما چنین نیست با عایق صوتی کردن شما تا حدود زیادی نیز منزل و اتاق خود را عایق حرارتی نموده اید و این کار باعث کاهش مصرف انرژی نیز می گردد. به علاوه با پوشش های جزئی که شما برای درز های اتاق در نظر می گیرید هم زمان با عایق صوتی کردن از ورود جانوران و حشرات موذی به داخل خانه خود جلوگیری می کنید.

اگر درزها و سوراخ هایی درون اتاق یا مکان مورد نظر شما هست که نمی توانید آن را با درزگیرهای پلاستیکی بپوشانید بهترین راه برای پوشش آن ها استفاده از چسب چوب است. به این ترتیب می توانید از شر صداهای مزاحمی که از آن ها عبور می نمایند راحت شوید.

استفاده از انواع پنل برای پوشش کامل درب و دیوار بهترین راه عایق صوتی کردن مکان مورد نظر شماست. این کار یکی از بهترین راه ها است تا جایی که برای استودیو های ظبط موسیقی هم از پنل های مختلف استفاده می نمایند، اما برای پنجره ها هم بهترین راه استفاده از انواع شیشه های دو یا چند جداره است. البته باید گفت که استفاده از این روش ها آنقدر هم ارزان قیمت نیست و چنین وسایلی هزینه های ساخت وساز شما را بالا می برد.

منبع مقاله: چگونه اتاق ها را عایق صدا کنیم؟

انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 276

به "مقاله: چگونه اتاق ها را عایق صدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: چگونه اتاق ها را عایق صدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید