زمان عرضه کادیلا ال 90 ایرانی اعلام شد ، آنالیز موتور و مشخصات ظاهری

به گزارش زعفران، زمان عرضه کادیلا ال 90 ایرانی که در پارس خودرو فراوری می گردد، تعیین و اعلام شد. این خودرو با موتور شاهین پلاس اتوماتیک و گیربکس دستی پنج سرعته فعلی شاهین عرضه گردد.

زمان عرضه کادیلا ال 90 ایرانی اعلام شد ، آنالیز موتور و مشخصات ظاهری

خبرنگاران - الهام زهره وند: 28 فروردین ماهِ 1402 پارس خودرو کادیلا همان تندر 90 ایرانیزه رونمایی شد.

خودرو کادیلا با موتور شاهین پلاس اتوماتیک و گیربکس دستی پنج سرعته فعلی شاهین عرضه گردد.

موتور کادیلا ال 90 ایرانی

کادیلا ال 90 ایرانی با موتور ME16 به فروش خواهد رسید. این خودرو که در حقیقت همان نمونه نهایی پروژه P90 پارس خودرو است، بنابر اعلام بازدهی فنی بیشتری نسبت به تندر 90 و ساندرو دارد.

احسان جابری رئیس هیات مدیره مگاموتور در گفت گو با خبرنگاران از جزئیات و مشخصات فنی موتور کادیلا اطلاع داد. به گفته وی: پیشرانه تنفس طبیعی ME16 یک پیشرانه تنفس طبیعی 16 سوپاپ با حجم دقیق 1587 سی سی است. این پیشرانه می تواند حدود 115 اسب بخار قدرت و 150 نیوتون متر گشتاور است. این پیشرانه به سیستم VVT و اویل پمپ متغیر هم مجهز است.

جابری درباره منشا این موتور شرح داد: پس از انجام مراحل قانونی با شرکت DAE چین قرارداد بستیم و پنج موتور در سه کلاس مختلف را انتخاب کردیم که سه تا از آنها در اولویت اول هستند. این پیشرانه ها قرار است در محصولات تازه سایپا استفاده شوند. الان موتورهایی در کلاس های 1600، 2000 و 2500 سی سی داریم.

به تازگی عبداله سلطانی ثانی مدیرعامل پارس خودرو زمان عرضه کادیلا ال 90 ایرانی را تا خاتمه سال جاری اعلام نموده است.

آنالیز تغییرات کادیلا نسبت به ال 90

تغییر قوای محرکه

پژمان شادچهره مدیر پروژه خودروی کادیلا در پارس خودرو پیش از این در گفت وگوی ویژه با خبرنگاران درباره تغییرات کادیلا نسبت به ال 90 شرح داده است.

وی در زمینه تغییرات این خودرو و چگونگی پاس کردن استانداردهای تازه به خبرنگاران گفت: برای این کار مجبور شدیم قوای محرکه را عوض کنیم. چرا که قوای محرکه قبلی دیگر در دسترس نبود. بعلاوه تندر90 استانداردهای تازه را پاس نمی کرد و مجبور شدیم برای پاس کردن استانداردها تغییراتی را در خودرو اعمال کنیم. چهره خودرو را تغییر دادیم و در داخل کابین هم تغییرات جزیی را ایجاد کردیم.

تغییرات ظاهری خودرو

شادچهره در زمینه قوای محرکه و امکانات خودرو اضافه نمود: اتولایت و دیلایت به چراغ های تازه جلو اضافه شده اند. بعلاوه این خودرو قرار است با پیشرانه ME16 سایپا و گیربکس 5F18 که در شاهین هم استفاده شد، به بازار عرضه گردد. سیستم کنترل پایداری نیز به این خودرو اضافه شد.

مدیر پروژه خودروی کادیلا در پارس خودرو در زمینه تغییرات ظاهری و استانداردهای تصادف خودرو اضافه نمود: کادیلا استانداردهای حفاظت از عابر پیاده، تصادف از جانب و تصادف از پشت را که تندر90 قادر به پاس کردن آن ها نبود را پاس می نماید.

او به تغییرات کابین هم اشاره کر و گفت: روی داشبورد خودرو سیستم مالتی مدیا اضافه شد و سیستم تهویه مطبوع نیز به حالت نیمه اتوماتیک در آمد. بعلاوه کلیدهای بالابر شیشه و مجموعه سوییچ بانک خودرو هم تغییراتی داشت. فرمان خودرو نیز برقی شد. صندلی های خودرو به دلیل مسایل استاندارد و بعلاوه نمای ظاهری تغییر کردند.

منبع: بیت ران
انتشار: 7 شهریور 1403 بروزرسانی: 7 شهریور 1403 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 752

به "زمان عرضه کادیلا ال 90 ایرانی اعلام شد ، آنالیز موتور و مشخصات ظاهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان عرضه کادیلا ال 90 ایرانی اعلام شد ، آنالیز موتور و مشخصات ظاهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید