15 روش جالب برای تغذیه ای بهتر

به گزارش زعفران، محققان برای تغذیه ای بهتر 15 روش را توصیه می نمایند از جمله اینکه در چای دارچین ریخته گردد، گوجه با پوست خورده گردد، با افزودن سیر در غذاها آشتی گردد و در نهایت در فلفل پاش کمی زردچوبه ریخته گردد. مابقی توصیه ها و

15 روش جالب برای تغذیه ای بهتر

محققان برای تغذیه ای بهتر 15 روش را توصیه می نمایند از جمله اینکه در چای دارچین ریخته گردد، گوجه با پوست خورده گردد، با افزودن سیر در غذاها آشتی گردد و در نهایت در فلفل پاش کمی زردچوبه ریخته گردد. مابقی توصیه ها و روش های تغذیه بهتر را هم مطالعه کنید.

1.هندوانه را در دمای اتاق میل کنید و تا حد امکان آن را به صورت سرد یا یخ زده میل نکنید. این امر موجب حفظ سلامتی قلب تا 40 درصد می گردد.

2. پاستا و سیب زمینی را پس از خنک شدن میل کنید. این امر باعث چربی سوزی موثرتر در مدت 24 ساعت می گردد.

3. 20 دقیقه قبل از غذاهای چرب مغز بادام میل کنید. آنتی اکسیدان های موجود در آجیل به هنگام صرف غذاهای چرب به یاری شما می آیند.

4. یخ تره فرنگی و گل کلم و لوبیا سبز قبل از پختن با بخار آب کنید و گرم گردد، زیرا گُداختن این مواد برای آب کردن یخ آنها باعث می گردد تا 55% از اسید فولیک که ماده ای ضروری برای رشد سلول ها است از بین رود.

5. برای جذب 75% لیکوپن و 41% کاروتن بتا بیشتر، گوجه را با پوست میل کنید. بعلاوه، اگر محصولات کچاپ و یا رب گوجه فرنگی را مصرف می کنید، حتی الامکان از محصولات ارگانیک بخرید.

6.کمی دارچین یا گل میخک درون چای خود بهره ببرید. این امر باعث تنظیم فشار خون شما می گردد. بعلاوه، استفاده از لیمو و یا پرتغال در چای می تواند باعث حفاظت از پوست شما گردد. تحقیقات نشان می دهند استفاده از پوست مرکبات در یخ چای می تواند تا 41% ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد.

7. در فلفل پاش خود کمی زردچوبه بریزید. استفاده از زردچوبه با فلفل باعث می گردد بدنتان آنتی اکسیدان های مفید و خواص ضد میکروب در زردچوبه را جذب کند.

8. با سیر آشتی کنید. استفاده از سیر در غذا باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه می گردد.

9. از سبزیجاتی نظیر تره و یا شاهی به صورت خام در وعده های غذایی خود بهره ببرید. این سبزیجات باعث دفع مواد سرطانزا می شوند و منبع سرشاری از آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین های A,K و C هستند.

10. با سالاد خود از سس های پُر چرب به جای سس های کم چرب یا بدون چربی بهره ببرید. مصرف کمی چربی با سالاد باعث می گردد تا 7 برابر لوتئین بیشتری جذب بدن گردد.

11. می توانید از پیازهای صورتی و یا مو سیر هم در غذاهای خود به جای پیازهای سفید بهره ببرید که این خود موجب جذب بیشتر آنتی اکسیدان می گردد.

12. طالبی و کیوی و آناناس را به صورت کامل بخرید و سپس در منزل خرد کنید تا ویتامین C بیشتری جذب بدن شما گردد.

13. از عدس های جوانه دار به جای عدس های بدون جوانه بهره ببرید. عدس های جوانه دار تا 17.5 برابر ویتامین C بیشتری دارند.

14. رزماری خشک شده دارای 60 درصد کلسیم و آهن بیشتری نسبت به انواع تازه آن است. اگر خودتان در خانه رُزماری را پرورش می دهید، بعد از چیدن آن را خشک کنید و سپس در غذا مصرف کنید.

15. بروکلی و گُل کلم را با گوشت گریل شده مصرف کنید. مواد شیمیایی گیاهی در سبزیجات کلم ها (از جمله کلم، کلم پیچ،کلم بروکلی) به کبد شما یاری می نمایند که HCAs که یک ماده سرطان زا است که در گوشت پخته شده در درجه حرارت بالا آزاد می گردد را غیر فعال کند.

منبع مقاله : تسنیم

منبع: راسخون
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 253

به "15 روش جالب برای تغذیه ای بهتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 روش جالب برای تغذیه ای بهتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید